Videobloc

Ja fa quasi 6 anys que vaig iniciar amb aquest bloc el camí de la crítica i reflexió social i política per intentar veure, diguem-ne, les característiques i implicacions dels fets de la realitat social del nostre món. Doncs bé, ara he decidit avançar una mica més en aquest camí: he posat en marxa un canal de Youtube per fer un videobloc per tal de complementar els escrits o, senzillament, tractar altres temes dels tractats en aquest bloc, tot i que sempre òbviament fets socials que em preocupen, o tractar-los de forma diferent. En qualsevol cas, per mi l’objectiu és el mateix: abordar un tema o un fet particular i intentar analitzar-lo críticament, veure què amaga, què significa, què representa, quin valor té.

He decidit posar en marxa el videobloc perquè, a vegades, quan em preocupa alguna cosa o sobretot em crida l’atenció algun fenomen o fet de l’actualitat, sento que em resultaria més senzill comentar-ho de forma més “immediata”, de forma oral. A més, també crec que pot ser més còmode per a vosaltres, persones interessades, escoltar l’exposició d’un breu vídeo que no pas llegir articles tot sovint prou llargs. En efecte, m’he fixat que els vídeos que faci no durien més de 5 minuts. Així mateix, ja sabeu que no escrit amb gaire periodicitat, no escric tant com voldria; crec que el videobloc em facilitarà la tasca de poder analitzar i criticar la realitat, no em robarà tant de temps.

Com que el bloc i el videobloc formen part d’un mateix “paquet”, diguem-ho així, a diferència del Twitter, que jo concebo com a eina de comentaris ràpids i no com una plataforma que permet transmetre anàlisis, sempre publicaré els vídeos també aquí a WordPress, la qual cosa també em permetrà enllaçar, si és el cas, els vídeos amb articles relacionats. En aquest article no hi ha cap vídeo penjat perquè, clar, només l’he escrit per informar sobre la creació d’aquest videobloc, però aviat ja penjaré el primer vídeo!

About Ectòrix

Llicenciat en Història i graduat en Sociologia. Sóc professor interí i em dedico, tant intensament com puc, a la política.

Posted on 3 Juny 2017, in Bloc. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Comentaris

