Inflobloc: 6 anys del bloc!

Per aquestes dates fa ja 6 anys vaig posar en marxa el bloc, un projecte amb el qual pretenia analitzar la realitat social i política. No volia escriure simples articles d’opinió sobre coses, per exemple, d’actualitat, perquè això ho fa tothom i al final darrera de l’opinió hi ha el posicionament personal; volia, anant més enllà, intentar treure l’entrellat, des de la meva modesta anàlisi sociològica o politològica o filosòfica, d’aquells temes que susciten interès, i, així, fer despuntar o recalcar elements que amb una simple opinió no es plasmarien i que, de fet, analitzats ens poden fer canviar d’opinió. Crec que ho he aconseguit, però sóc conscient que això també vol dir, tot sovint, desenvolupar àmpliament temes i fer escrits llargs.

L’objectiu que he perseguit i persegueixo amb el bloc des que el vaig crear s’ha complementat amb la recent creació del meu canal de Youtube, és a dir, d’un videobloc. I, a banda, la meva intervenció en el món de la crítica social i política -diguem-ho així- també es va ampliar quan em vaig obrir el compte de Twitter.

Durant aquests 6 anys, he escrit en total 198 articles amb contingut (és a dir, descomptant els articles que es refereixen al mateix bloc o també les publicacions del videobloc). Amb el pas del temps el ritme d’escriptura ha anat baixant: hi ha força diferència entre els tres primers anys i després. Doncs bé, aprofitant que el bloc fa anys i que fa temps que no faig un recull d’articles publicats, doncs tot seguit unes dades sobre els articles i el llistat dels que jo mateix considero els més interessants o importants.

Articles més populars:

Les entrades més llegides al llarg d’aquests 6 anys han estat:

1a: 8 motius pels quals no em posiciono a favor de la independència.
2a: Pinzellades sobre el conflicte araboisraelià.
3a: Retorn al masclisme?
4a: Una cançó justificadora del masclisme
5a: El dret universal a l’educació en perill

Les quatre darreres entrades tenen més o menys les mateixes visites i no estan tampoc lluny de la resta d’articles, si seguíssim la llista. En canvi, el primer article, el de la independència, es desmarca amb diferència: més de 1000 visites de diferència entre aquest primer article i el segon! D’altra banda, aquest mateix article que està en primera posició és també l’article amb més comentaris, però tanmateix, com que aquest bloc compta amb molt poca gent que faci comentaris (clar, perquè també tinc pocs subscriptors), doncs potser no té gaire sentit tenir-ho en compte si l’aportació dels lectors en forma de comentaris no és generalitzada.

Articles més rellevants:

No llistaré tots els articles que considero més destacats que suggereixo que llegiu si no ho he fet ja d’aquests 6 anys, sinó només els més destacats des de l’any 2015, que és un vaig fer l’últim recull d’articles. Els anteriors, els podeu trobar ja llistats aquí.

Podem i la independència: comentari sobre la postura de Podemos respecte de la independència, anàlisi de com ho enfoco i el joc de la dicotomia.
Les parets parlen: sèrie d’articles que vaig fer (i intentaré prosseguir-la) en què analitzo el significat de diversos missatges de grafit.
Les ànimes dins de Podem: anàlisi sobre les tendències internes de Podem i com s’ha d’enfocar l’organització. Va ser escrit, però, fa 2 anys, per tant la situació ha canviat una mica.
Step up vs. Big Hero: crítica comparada entre aquestes dues pel·lícules motivada pel cas real del meu institut, on es volia projectar a tutoria la primera i jo, per això, hi contraposo la segona.
Ressenya: La rebelión de las masas.
El que els neoliberals pensen, 2: recull de citacions paradigmàtiques de la ideologia neoliberal.
Sobre la revolució i la història: assaig crític sobre el lligam i la relació entre aquests dos conceptes.
Comunitat autònoma com a circumscripció: defensa de l’establiment de la comunitat autònoma com a circumscripció electoral.
La qüestió organitzativa a Podem: comentari, ampliant i concretant “les ànimes dins de Podem”, sobre la situació organitzativa.
Los Juegos del Hambre i la llibertat: anàlisi des de l’òptica filosòfica del concepte de llibertat a partir d’aquesta pel·lícula.
El meu primer article d’opinió: “És que jo no votaria”: l’important aquí no és tant aquest article en si, sinó el fet que vaig començar a escriure per una revista d’àmbit local. Tots els articles d’opinió que hi publico, evidentment també els penjo en aquest meu bloc.
La tan necessària confluència: forta defensa a partir d’una anàlisi política de la necessitat de construir la confluència i com l’hauríem de concebre.
Llenguatge sexista?: crítica detallada i llarga a l’ús del dit llenguatge no sexista i crítica a la seva justificació.
Crítica a “Veritats de mentida”: l’important d’aquí és que és el meu primer comentari crític audiovisual.
Catalunya en Comú davant del “referèndum”: anàlisi i crítica de la postura que al meu parer els comuns haurien d’adoptar davant de l’1-O.

Anuncis

About Ectòrix

Llicenciat en Història i graduat en Sociologia. Sóc professor interí i em dedico, tant intensament com puc, a la política.

Posted on 16 Juliol 2017, in Bloc. Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Comentaris

